Odgojno-obrazovni rad na daljinu - ideje i aktivnosti s djecom

23. ožujka 2020.


Poštovani roditelji,

iako smo fizički odvojeni od vas i dalje mislimo na vas te vam želimo pružiti potporu u vašoj roditeljskoj ulozi.

U nastavku vam donosimo:

  • pedagoške materijale i ideje za rad s djecom kod kuće 
  • prijedloge aktivnosti djece i roditelja (pjesme, brojalice, pokretne igre, slikovnice, priče...)
  • prijedloge o kvalitetnim video materijalima.


S obzirom da je program predškole obavezan, posebno ćemo na ovoj stranici objavljivati aktivnosti i materijale za djecu u godini pred polazak u školu.

Ukoliko imate bilo kakvih nedoumica i pitanja možete nam se obratiti elektronskim putem na e-mail adresu vrtića (Vrtic.Zvoncic@zagreb.hr) ili pojedinih članova stručnog tima (popis OVDJE)

24. travnja 2020.



























Sve navedene slikovnice i još poneku možete pronaći u kategoriji sa strane pod imenom Kako podržati mentalno zdravlje djece...

23. travnja 2020.


RODITELJSKI STRES
O tome što je roditeljski stres i kako si olakšati pročitajte u članku psihologinje Brune Proface a koji je preuzet sa stranice Poliklinike za zaštitu djece 
 

Roditelji koji pružaju podršku djeci u sadašnjoj krizi trebaju puno informacija, ali i sami trebaju podršku. Zdravstvena kriza koju živimo teška je za sve, ali je dodatno opterećena i drugim životnim situacijama koje prate uobičajeni život – npr. stres vezan za posao i ekonomski stres, stres u obiteljskim odnosima i vezano za zdravlje… Govoreći o obiteljskim okolnostima, već odavno je prepoznat i priznat roditeljski stres. Roditeljski stres se obično opisuje kao uznemirujući osjećaj prema sebi i djetetu, a takvu uznemirenost i neugodu roditelj direktno pripisuje zahtjevima roditeljstva koji se pred njega postavljaju. (Više o roditeljskom stresu možete pročitati na linku: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/teme/roditeljski-stres/ )

I dok u uobičajenim okolnostima života govorimo o blažem ili umjerenom roditeljskom stresu, u sadašnjim okolnostima koji su teški za sve možemo uz one očekivane i svakodnevne prepoznati i neke nove izvore stresa u roditeljskoj ulozi, ili barem veću uznemirenost zbog zahtjeva roditeljske uloge u situaciji opće krize. Na primjer, ako su neke djetetove karakteristike kao izvor mogućeg stresa bile prisutne i prije krize, sada roditelju može biti još teže nositi sa zahtjevnošću djeteta, njegovim zdravstvenim teškoćama, odnosima između braće i sestara i dr. U uvjetima emocionalne preplavljenosti zbog krize, ali i dodatne odgovornosti za dobrobit djeteta, neke od navedenih situacija se mogu opažati više uznemirujućim i preplavljujućim nego ranije.

Nadalje, koliko god je roditeljima odnos s djetetom važan, sadašnja povećana vezanost djeteta za roditelja uslijed straha za sebe i odrasle može biti uznemirujuća. U situaciji općeg stresa roditelj može doživjeti kako dosadašnji načini vođenja djeteta i usmjeravanja baš i ne funkcioniraju kao u stabilnijim vremenima i nerijetko se osjećaju nekompetentni kao roditelji, dodatno ukoliko su opterećeni odgovornošću koliko su važni djetetu u suočavanju s krizom. Doživljaj stresa, u svim tim okolnostima pojačavaju i okolinski faktori, npr. ukoliko roditelj(i) imaju slabu podršku za sebe ili imaju i stres u drugim bliskim odnosima. Jedan od izvora roditeljskog stresa su i zahtjevi ostalih uloga koje odrasli imaju, a sada se one sve isprepliću u obitelji i istom prostoru. Obitelj je sada mjesto intenzivog života svih, mjesto rada roditelja i učenja djece, zajedničkih, novih, ali i ranijih aktivnosti, mjesto gdje se isprepliću različite uznemirenosti i strahovi karakteristični u kriznim situacijama.

Možemo zahtjevnost roditeljstva u vrijeme epidemije vidjeti i na duhovit, ali jako istinit način, kako to ovih dana napisala jedna kreativna mama (prenosimo uz njeno odobrenje):

„Stres od silnih savjeta kako napraviti maske od muževih gaća, kako pomoći djetetu da svlada online obrazovanje, objasniti adolescentici socijalno distanciranje i preživjeti, obaviti sastanke na tri različite platforme, provjeriti je li dijete još živo, vježbati yogu uz youtube i zračiti, zračiti, zračiti…“

Poznato, zar ne? Cilj nam nije intenzivirati stres majki i očeva ovih dana, nego ga priznati kao stanje koje je u kriznim vremenima i očekivano. Naravno, niti su izvori niti je intenzitet roditeljskog stresa jednak za sve. U tzv. „normalnim uvjetima“ kod većine roditelja postoji blaži roditeljski stres, a u kriznim uvjetima kao što su ovi, očekivan je veći intenzitet.

Zašto je važno prepoznati stres povezan s roditeljstvom u situaciji općeg stresa?

Roditeljski stres utječe na zadovoljstvo našom ulogom roditelja, ali i na doživljaj sebe općenito. Danas psiholozi smatraju da je za dobrobit djeteta najvažniji odnos roditelj-dijete, a roditeljski stres ga zaista može ometati. Drugi razlog je što suočavanjem s roditeljskim stresom i pomaganjem sebi i dijete indirektno dobiva pomoć. Naime, roditelji koji su pod intenzivnijim roditeljskim stresom češće svoju djecu opažaju negativno, gube empatiju za dijete i skloniji su neadekvatnim roditeljskim postupcima, a u situaciji stresa imaju nedovoljno alternativnih načina postupanja. A odavno znamo kako su neadekvatni roditeljski postupci povezani s kasnijim teškoćama kod djeteta.

Kako prepoznati roditeljski stres?

Kao i u svim stresnim situacijama, važno je stanje stresa prvo prepoznati, u ovom slučaju u situacijama koje su povezane s roditeljstvom. Obratite pažnju na svoje tjelesne reakcije koje možete povezati direktno sa zahtjevima roditeljstva: npr. umor, napetost, manjak energije. Zatim, razmislite koje vam se emocije najčešće javljaju vezano uz zahtjeve roditeljstva: možda strah , tjeskoba, ljutnja, zamjeranje…Koje misaone reakcije uočavate kod sebe: je li to nestrpljivost, negativni stavovi o sebi i djetetu, stalna zabrinutost za budućnost..Što opažate kod sebe u ponašanju? Jeste li nemirni, razdražljivi, skloni negativnim postupcima prema djetetu i agresivnosti..? I je li vam sve te reakcije otežavaju nošenje sa zahtjevima roditeljstva sada? Je li vam se čini da je došlo do promjena u vašem ponašanju, da su vam zahtjevi roditeljstva uznemirujući?

Možda uz svoje reakcije opažate i promjene kod djeteta. Važno je podsjetiti se da su poteškoće kod djeteta koje kod roditelja izazivaju stres, zapravo često i posljedica roditeljskog stresa. U praksi se često tijekom savjetovanja nakon što je roditelj došao zbog nekog djetetovog problema susretnemo s potrebom roditelja da njima treba pomoć, jer se teško nose sa svim zahtjevima koje roditeljstvo pred njih postavlja.

 Što učiniti?

– Za početak ne treba puno – zastanite i dopustite sebi da ste pod stresom i priznajte sebi da vam nije uvijek lako. Normalno je da roditeljstvo nosi i frustracije, a u sadašnjem vremenu krize još i više.

– Razmislite koje su vam sada situacije povezane s roditeljstvom stresne. Jesu li to slične situacije kao i prije krize? Ili neke nove? Moguće je da zahtjevnost sadašnje situacije zaista dovodi do neke drukčije iscrpljenosti nego što je to bilo prije.

– Obratite pažnju na signale koje vam šalje tijelo i kada ih opažate, to su signali za pogled unutra, ali pogled prema van – koje situacije vas dovode do stresa.

– Razmislite što činite kad vam je s djetetom neka situacija teška. Iako nezadovoljni, nastavljate se truditi „jače“, ali s porastom frustracije? Gubite glavu? Vičete? Kažete kako ništa ne pomaže? Bolje je zastanite, nađite način da se smirite.A onda ponovo razmotrite situaciju. Ako vam je teško iz drugog ugla vidjeti, pogledajte je kao da je to situacija u kojoj je vaša prijateljica/prijatelj. Možda ćete se tada lakše prisjetiti nekih drugih postupaka.

– U vremenu krize sigurno pokušavate naći neku novu rutinu. Rutina pomaže, to je odlično. Ali razmislite jeste li planiranju prišli perfekcionistički, kao novom projektu, kao dodatnom pritisku. To ne pomaže. Podsjetite se da ne morate biti savršeni, smijete odstupiti od raznih pravila.

– Dopustite sebi da vam razdoblje prilagodbe na krizu traje i dulje i možda u slijedećim danima nekim situacijama recite „ne“. Nedostatak direktnih kontakata čini da smo na telefonu više nego ranije, jer nam kontakti na taj način trebaju. Razmislite je li vam baš svi trebaju.

– Pokušajte više vremena tijekom dana posvetiti zajedničkim ugodnim i zabavnim aktivnostima članova obitelji, s djecom, i svakako, individualno sa svakim djetetom…Zajedničko kuhanje, pospremanje fotografija ili preslagivanje ormara može biti jako zabavn.

– Obitelji nisu navikle živjeti izolirano. Umorili ste se od „igre dućana“, dosadilo vam je kartanje, slušanje djece „tko je prvi počeo“, „tko je gurnuo koga“…Da, najviše na svijetu ih volite, ali je normalno da ste emocionalno iscrpljeni….priznajte te trenutke. Ne morate biti najbolji i najkreativniji, ovo je maraton tijekom kojeg postoje lakše i teže dionice, bolji i lošiji dani.

– Pokušajte u sadašnjem vemenu krize naći barem kratki dio u danu koji će biti samo vaš, vaš predah, „vaših pet minuta“, vaša kava na prozoru, vaš omiljeni film, serija. Za to vrijeme ne trebate dopuštenje, to je vaša potreba.

– Iako je u nekim obiteljima to lakše reći nego napraviti, razmislite o tome kako su podijeljene svakodnevne aktivnosti u obitelji. Ne morate raditi neke stvari samo zato što mislite da ih radite najbolje, dajte priliku i drugima da budu s djetetom, podijelite roditeljske zahtjeve s partnerom/partnericom, drugim članovima obitelji ako ih imate.

– Kao i u drugim stresnim situacijama, i kod roditeljskog stresa, dobro je primijeniti sve ono što nam inače pomaže (i prije krize je bilo puno stresa). Prisjetite se svojih načina nošenja sa stresom od prije (možda ste ih zaboravili), u čemu ste bili kreativni, pokušajte s nekom metodom opuštanja i relaksacije, odlučite se za nešto novo o čemu ste razmišljali a niste do sada primijenili.

– Razmislite možete li s nekim razgovarati kad vam je teško? Razmjena iskustava s drugim roditeljem, prijateljima, članovima obitelji, može puno pomoći. Ako ne tražite podršku, možda je nećete ni dobiti i tada frustracija raste. I tražite podršku od onih koji vam odgovaraju.

– Ukoliko kod sebe uz opći stres prepoznajete i roditeljski stres, potražite pomoć. Danas je stručna pomoć dostupna telefonom, mailom…Kroz savjetovanje i kroz ponovno zajedničko procjenjivanje različitih roditeljskih situacija koje su vam teške, možda ćete ih vidjeti na nov način i time uspostaviti osjećaj kontrole nad njima. To dovodi do većeg samopouzdanja u roditeljskoj ulozi i čuva vas u ovim vremenima.

I vi i vaše dijete/djeca ste posebne osobe sa svojim specifičnostima. I kao i uvijek kod stresa, a sada u vrijeme krize osobito, što je drugima uznemirujuće u tom odnosu, vama ne mora biti tako. I obrnuto, naravno, vas može uznemiravati ono što druge ne muči. Zato uzmite vrijeme, budite strpljivi i tražite podršku jer nam svima sada treba osjećaj da nas drugi razumiju.

Piše: doc. dr. sc. Bruna Profaca, klinička psihologinja

 

22. travnja 2020.

Sretan vam Dan planete Zemlje! Čuvajmo je...

Na web stranici Industrijskog muzeja Ter iz Barcelone može se naći lista riječnih ptica, karakterističnih za područje Španjolske, a klikom na pticu možete poslušati njen cvrkut i naučiti o kojoj se vrsti radi.
Ptičje pjevove poslušajte ovdje. A na kraju možete napraviti natjecanje s ukućanima tko će pogoditi više cvrkuta ptica!

21. travnja 2020.

 

DAN PLANETE ZEMLJE
 

Donosimo još aktivnosti kako obilježiti dan planete Zemlje.

1. NAPRAVITE PLANET ZEMLJU

Planet Zemlju možete napraviti od balona.

Za Zemlju balon trebat će vam:

- 1 plavi balon

- nacrtai ili izrezani kontinenti

- škare i ljepilo

- marker ili flomaster.

Napušite balon i zavežite ga. Izrežite oblike kontinenata od papira te iz zalijepite na balon u odgovarajućem rasporedu. Možete si pomoći atlasom svijeta. Označite mjesto gdje živimo.


2. POSADITE S DJECOM BILJKU

Djeca najbolje uče neposrednim iskustvom. Posadite zajedno biljku. Ako imate vrt, moežte posaditi i neko povrće. Djeca će kroz brigu o biljci (koja god bila, naučiti što je sve biljci potrebno na rast.
     

3. IZAĐITE U PRIRODU

Prilikom šetnji prirodom (poštujući pravila boravka na zraku o socijalnom distancijranju) zadajte djetetu jednostavne zadatke poput skupljanja zanimljivih kamenčića, lišća ili traženja zanimljivog cvijeća. Nakon šetnje možete napraviti herbarij, oslikati kamenčice ili ponuditi djetetu da se likovno izrazi kojog god tehnikom želi na temu zaštite okoliša, recikliranja ili promicanja prirodnih ljepota.


20. travnja 2020.

Poštovani roditelji,
molimo Vas da sudjelujete u istraživanju o načinima roditeljskog informiranja o učincima  informacijsko komunikacijske tehnologije na dječji razvoj
Istraživanje je namijenjeno roditeljima djece u dobi od 3 do 12 godina. Ukoliko imate više djece te dobi, molimo Vas da odgovarate za jedno od svoje djece koje pripada navedenoj dobnoj skupini od 3 do 12 godina.

Istraživanje provode psiholozi s Katedre za razvojnu psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu u okviru većeg znanstvenog projekta pod pokroviteljstvom Sveučilišta u Zagrebu.
Sudjelovanje u istraživanju je anonimno i dobrovoljno te traje 12 minuta, a pristupiti  upitniku možete OVDJE..

Hvala unaprijed na odazivu,
Mateja Ivković, psIholog


AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1-3 GODINE

Odgojiteljica Suzana Rašeta pripremila je još aktivnosti za naše najmlađe.








DAN PLANETE ZEMLJE
Obilježite s djecom Dan planete Zemlje (22.4.).
Pogledajte ideje koje vam je pripremila odgojiteljica Andrea Lovrenčić.
Pokušajte reciklirati papir. 


Napravite kutije u raznim bojama i sličice koje djeca mogu ubacitvati u određenu kutiju i učiti o razvrstavanju.

 

Budite primjer djeci i razvrstavajte u svakodnevnom životu te ubacite sortirani otpad u odgovarajuće spremnike. 

Govorite o važnosti očuvanja naše zemlje, a možete i zapjevati pjesmu Lijepa naša Hrvatska.



17. travnja

AKTIVNOSTI VEZANE UZ DAN PLANETE ZEMLJE
      


IZRADA IGRAČAKA OD RECIKLIRANOG MATERIJALA 

Odgojiteljica Koviljka Zver donosi prijedloge kako poučiti djecu reciklaži i usput se zabaviti, a i razviti finu motoriku.

Prijedlog 1
Izrezati od tkanine krug i unutra se staviti loptica od zguzvanog papira.Zavezati gumicom te liijepiti oči od gumbica ili materijala.




Prijedlog 2
Izradite ljude od rola wc papira. Mogu se iskoristiti materijali kao što su vuna, kolaž, tkanina, stari papir..



Prijedlog 3
Izradite robote od starog papira ili kolaža.




Prijedlog 4
Izradite kukce od raznih sitnih predmeta poput spajalica, žica, matica i raznih sitnih predmeta ("otpadaka)" koje imate kod kuće.





Odgojiteljica Dijana Korman donosi prijedloge igara za veselo druženje petkom :)

VESELO BUĐENJE

Ujutro kada se probudimo ali i nakon duljeg sjedenja možemo se razgibati zajedno uz sljedeće stihove
      TO SU MOJE RUČICE      ( ispružimo ruke ispred tijela )
       OVO SU MI NOŽICE.       ( pokažemo na noge )
       RUKAMA ĆU PLJESKATI ( u ritmu pljeskajući izgovaramo ovaj stih )
      NOŽICAMA PLESATI.        (  u ritmu izgovaranja slogova stupamo na mjestu )
      GORE, DOLJE, TAM I TU   ( ruke - gore, dolje uz tijelo a na " tam i tu" ruke lijevo-desno)
      CIGU-MIGU TULULU.         ( na "cigu-migu" skočimo u zrak i onda u čučanj na "tululu")

Kod ove igre brzina izvođenja pokreta ovisi o brzini izgovaranja stihova. Krenemo jednim mirnim, laganim tempom izgovaranja a završiti možemo vrlo brzim izgovaranjem stihova što iziskuje onda i brze pokrete što to kod djece stvori vrlo često puno smijeha i veselja.


VESELA IGRA U PARU
Može se izvoditi roditelj - dijete ili dijete - dijete ako ima braću.  Okrenu se jedan prema drugome i jedan od igrača prema drugome ispruži svoj dlan.
Drugi igrač pokazuje slijedeće pokrete na dlanu prvog igrača dok zajedno izgovaraju slijedeće stihove:

       REŽI, MAŽI             ( pokret dlanom rezanja gore-dolje, mazanja okret ruke )
       PRSTOM BODI       ( kažiprstom taknemo dlan )
       LAKTOM TUCI        ( laktom dotaknemo dlan )
       ZA NOS VUCI.        ( lagano prstima dotaknemo nos prijatelja)
       PRSTOM BUC         ( ponovno kažiprstom taknemo dlan )
       LAKTOM TUC.        ( ponovno laktom dotaknemo dlan )
       ZA NOS VUC.         ( ponovno dotaknemo nos prijatelju )

Nakon toga uloge se zamijene pa se ova vesela igra ponavlja.


RASPLESANI KIPOVI
U ovoj igri pustite djeci muziku koju vole. Ako je igra u toku dana onda može biti neka vesela muzika ( npr. Kaubojski ples) a ako želite da
se djeca umire onda se pusti neka umirujuća muzika - može neka uspavanka sa CD-a.
Ukratko - dok muzika svira dijete (djeca) se u ritmu muzike kreću po prostoriji i slobodno plešu a kada muzika stane (zaustavi se muzika u toku igre ) dijete se pretvara u kip i mora ostati mirno- ne pomaknuti se dok nema muzike. U ovoj igri mogu sudjelovati svi ukućani i dogovore se tko će biti "voditelj" u igri tj. tko će zaustavljati muziku u određeno vrijeme kada se pretvaramo u kipove.
 


16. travaja 2020.

POGLEDAJTE LETEĆE MEDVJEDIĆE
Zagreb film na svom YouTube kanalu poklanja besplatno serijal ‘Mali leteći medvjedi.’

“Sada se Zagreb film potrudio razveseliti najmlađe pa se na YouTube kanalu može pogledati i 31 epizoda Malih letećih medvjeda u ukupnom trajanju od 730 minuta. Riječ je o jednoj od najuspješnijih hrvatskih crtanih serija nastaloj u koprodukciji Zagreb filma i CinéGroupea koja kombinira fantastične pustolovine u realističnom okruženju”, objavili su na službenoj Facebook stranici.

VIDEO UPUTE KAKO IZRADITI LUTKU
Zagrebačko kazalište lutaka objavilo je 2 zanimljiva videa kako izraditi svoje lutke.
Video kako iizraditi svoju lutku pogledajte ovdje.
Video kako izraditi svoju lutku - mrkvića, pogledajte ovdje.

ČASOPIS DIJETE, VRTIĆ, OBITELJ
Pučko otvoreno učilište Korak po korak izdaje časopis 'Dijete, vrtić, obitelj'. Časopis je namijenjen prvenstveno odgajateljima i stručnim suradnicima, ali i roditeljima, ravnateljima vrtića i studentima predškolskog odgoja i obrazovanja. Izlazi kontinuirano od 1995. i predstavlja izuzetno koristan doprinos predškolskom odgoju i obrazovanju. Časopis upoznaje čitatelje s brojnim novim inicijativama i pedagoškim koncepcijama koje se primjenjuju u Hrvatskoj i u svijetu. Također, donosi niz praktičnih radova i iskustava iz naše predškolske prakse.
Najnoviji broj bavi se temom Kada vrtić ne radi, a preuzeti ga možete ovdje.


15. travnja 2020.

BESPLATNA PUBLIKACIJA: 50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ

Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba izdala je knjižica koja donosi aktivnosti za cijelu obitelj, a nastala je odabirom aktivnosti koje se godinama primjenjuju u raznim preventivnim programima, ranim intervencijama i praćenju. Udruga Hrabri Telefon ustupila je i svoje materijale, koje prikuplja iz raznih izvora kroz godine rada s djecom i obiteljima. Sve aktivnosti prilagođene su za provođenje u „kućnoj radinosti“, bez potrebnog znanja i iskustva u području mentalnog zdravlja.

Od „običnih igara“ razlikuje ih to što su usmjerene na razvoj socio-emocionalnih kompetencija, komunikacijskih vještina, jačanje psihološke otpornosti, poticanje zajedništva, kohezije i boljeg upoznavanja samih sebe, ali i članova obitelji. Naravno, uključuju puno zabavnih elemenata kako bi vrijeme brže prošlo, a i kako bismo oplemenili naše živote smijehom, optimizmom te i na taj način gradili imunitet – tjelesni i emocionalni.

Neke ilustracije su fotografije nastale u Poliklinici, a neke su preuzete s interneta. Neke aktivnosti preuzete su iz drugih priručnika, stoga ova knjižica nije namijenjena za publikaciju i javnu distribuciju, nego za vašu privatnu upotrebu, doma sa svojim najmlađima. Zahvaljujemo zamjenici pročelnika Gradskog ureda za zdravstvo, dr. Ivani Portoran Pajić i psihologinjama Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba Miji Roje Đapić i Ani Raguž što su osmislile i opremile ovu knjižicu u tako kratkom roku.

Publikaciju preuzmite ovdje.

 

14. travnja 2020.


Odgojiteljica Silvana Štrok donosi kako napraviti vlastiti glinamol.



Ovdje pogledajte ideju kako napravit stazu za mini golf od Lego kocaka.



OBAVIJEST O BESPLATNOM WEBINARU O POSTAVLJANJU GRANICA


Svi koji niste mogli prisustvovati webinaru, on je dostupan na sljedećem linku.
 

 

TRADICIONALNE USKRSNE IGRE S JAJIMA

Studentski.hr donosi tradicionalne igre s jajima za Uskrs. Naučite nešto novo i zabavite se.

USKRSNE AKTIVNOSTI
Odgojiteljice Biljana Štefanac i Ana Marija Majetić pripremile su puno aktivnosti vezanih uz Uskrs. Pogledajte ih ovdje.
Sretan vam Uskrs!


PISANICE
 
Za izradu različitih pisanica pogledajte ponuđene tekstove preuzete iz „Velike enciklopedije malih aktivnosti˝ koje je prikupila i obradila D. Juričić, Š.K, Zgb, 2005.
 
Ispuhano jaje: na gornjem i donjem dijelu sirovog jaja probušite sa iglom rupe. Donja rupa neka bude veća kako bi lakše ispuhali jaje. Na gornjoj rupi upuhujete zrak kako bi sadržaj iscurio iz
ljuske. Operite ispuhano jaje, osušite i krenete sa ukrašavanjem. Ispuhano jaje je osjetljivo i pazite da vam ne pukne.

        

        

 

IZRADA ZEČEVA OD OBRISA RUKE

Pogledajte ovdje kako na jednostavan način napraviti zeca od ocrtane dječje ruke na papiru ili kartonu (izvor: One little project)


PRIČA: ZEC KOJI JE PREŠAO MORE

Na ovoj poveznici poslušajte japansku priču za djecu "Zec koji je prešao more".



Na sljedećem linku poslušajte pjesmicu koju možete koristiti za vrijeme pranja ruku.


9. travnja 2020.

Danas vam donosimo aktivnosti za djecu jasličkog uzrasta.

Uživajte!
Pripremila: odgojiteljica Suzana Rašeta





 


8. travnja 2020.



IGRE DODIRIVANJA U STIHOVIMA

Imenovati i pokazivati dijelove tijela kako izgovaramo stihove, a kod zadnjeg stiha ručicom dodirujemo trbuščić i kružno ju okrećemo po trbuščiću.

DODIRUJEM SVOJE OČI, SVOJ OBRAZ I SVOJU BRADU.
DODIRUJEM SVOJE PETE, SVOJ NOS I SVOJU GLAVU.
POSVETIM SE SVOJIM KOLJENIMA, SVOM VRATU I SVOM UHU,
A ONDA SE VRATIM SVOM BUCMASTOM TRBUHU.



Igra igračkom - u ovo Uskrsno vrijeme može zeko

HIP-HOP-HIP HIP HOP
HIP-HOP-HIP HOP HOP   -   STOP.     (igračka stane)
UMORAN SAM, UMORAN I SNEN.     (zijevanje i protezanje zečića)
ZIJEVAM I LIJEŽEM NA TREN.            (zeko se spušta u krilo djeteta



MOJA PTIČICA (može ići kao igra prije spavanja)
Zagrliti dijete, staviti ga u krilo i izgovaranjem  stihova izvoditi sljedeće radnje:

OVO JE GNIJEZDO, SVE TOPLO IZNUTRA,
GDJE SE MOJA PTIČICA MOŽE SKRITI DO JUTRA.     (obujmiti dijete rukama i stisnuti ga, privinuti k sebi)
OVO JE GNIJEZDO, SVE SKRIVENO I TAJNO,
GDJE SE MOJA PTIČICA MOŽE IGRAT SJAJNO.          (dodati djetetu njegovu najdražu igračku)
OVO JE GNIJEZDO, SVE MEKO OD PAPRATI,
GDJE SE MOJA PTIČICA SKLUPČA DA MOŽE SPAVATI.   (dijete zajedno s igračkom ljuljuškamo u krilu)



I jedna vesela igra pokazivanja dijelova tijela u ritmu, a prema dogovoru igru može započeti roditelj a nastavljaju djeca (dijete) sa zadacima. Isto tako mogu sudjelovati i ostali zainteresirani članovi obitelji tj. ostali ukućani.

JEDAN, DVA, TRI              (pljeskanje rukama dok brojimo)
KOLJENA TAKNI TI.          ( taknemo koljena u ritmu - 3x dok izgovaramo)
JEDAN,DVA, TRI               (svi plješćemo zajedno)
KOLJENA TAKNIMO SVI,  svi zajedno u ritmu 3x dotiču koljena)

 - dalje nastavljamo sa sljedećim zadacima - ruke, trbuh, kosa glava, uho, nos itd.
 

Pripremila: odgojiteljica Dijana Korman


10-MINUTNO TJELESNO VJEŽBANJE ZA DJECU
Redovita tjelesna aktivnost potrebna nam je za optimalno funkcioniranje i razvoj. Kako bismo vam pomogli da u novonastaloj situaciji ostanete tjelesno aktivni i usvojite zdrave životne navike, pripremili smo kompleks 10-minutnih vježbi koje se vrlo jednostavno mogu izvoditi i kod kuće.
Video pogledajte ovdje.


 

BESPLATAN WEBINAR
Udruga za kreativni socijalni rad u četvrtak, 9. travnja u 11h organizira besplatni webinar na temu: Što raditi s djecom u samoizolaciji?
Radionica je namijenjena svima onima koji žele dobiti nove ideje i iskustva te se dobro zabaviti.

Za sudjelovanje u webinaru potrebno se prijaviti putem linka: 
http://uksr.hr/2020/04/03/besplatni-webinar-sto-raditi-s-djecom-tijekom-samoizolacije/

Aktivnost je financirana iz programa “Protecta” Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
 

7. travnja 2020.


Pripremila: odgojiteljica Katarina Dević


6. travnja 2020.

AKTIVNOSTI ZA NADOLAZEĆI BLAGDAN USKRSA

Potreban materijal:

  • karton od toaletnih ručnika ili papira
  • gumbi
  • perlice
  • ukrasni papir i trakice
  • kolaž papir
  • novine,
  • karton,
  • naljepnice,
  • vata,
  • salvete,
  • plastične žlice,
  • štapići za roštilj,
  • papirnati tanjuri,
  • ljepilo,
  • škare,
  • flomasteri i sl.

Pronađite kod kuće navedene materijale i izradite ukrase za nadolazeće blagdane. Ponuđene slike neka vam posluže za ideje. Aktivnosti su jednostavne i djeca ih lako mogu napraviti.

Potaknite ih da sami dođu do svojih rješenja i novih mogućnosti izrade ukrasa.


Slika A – stalak: od kartona toalet ručnika ili papira izrežete veličinu stalka, nalijepite dno u obliku nogu, uši, te vatu za rep. Nacrtajte zeca i stalak je gotov.



Slika B – kokoš: izrežite papir u obliku kruga, te ga savijte na pola. S unutarnje strane dodajte noge,a s vanjske od kolaža, izrežite i zalijepite kljun, rep, krila, krijestu i oči.


Slika C – košarica: napravite tuljac od ukrasnog papira, dodajte vrpcu, uši i lice zadane životinje. Umetnite pisanicu u košaricu


Slika D – lutkica: od papira izrežite uši, od salvete napravite haljinicu ili veliku mašnu i zalijepite na plastičnu žlicu. Nacrtajte lice zeca.



Slika E – kokot: krijestu,rep,kljun,noge i ostalo prvo izrežite od kolaža, te zalijepite na karton od papirnatih ručnika. Dodajte lice i kokot je gotov.



Slika F – košarica: izrežete dio papirnatog tanjura koji će vam poslužiti kao uho zeca (1).
Ostatak 
tanjura poslužiti će vam kao stražnji dio košarice (2).
Na drugi papirnati tanjur nalijepite uši sa 
stražnje strane (3) i pričvrstite onaj ostatak tanjura kako bi dobili prostor košarice (4).
Ukrasite 
lice zeca sa prednje strane košarice i dodajte traku te košaricu napunite pisanicama.

Pripremila: odgojiteljia Maja Golub


Izrada aviona od papira
Upute za izradu pogledajte ovdje.

Izrada dekoracija od papira.
Upute za izradu pogledajte ovdje.

Pripremila: odgojiteljica Silvana Štrok

 


3. travnja 2020.

VJEŽBE OPUŠTANJA ZA DJECU
Na ovom linku pronađite Ovdjezemsku! Ovdjezemska je čarobna zemlju u koju možeš doći svojim udahom i izdahom. A tamo su moguće najveće čarolije...
 



2. travnja 2020.


SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O AUTIZMU
Danas je Svjetski dan svjesnosti o autizmu.
U nastavku vam donosimo video koji na djeci prihvatljiv način objašnjava što je autizam.

KRATKE MINDFULNESS VJEŽBE ZA DJECU
Pred vama je zbirka kratkih mindfulness vježbi koje su dio programa mindfulnessa za djecu, a mogu se primjenjivati i samostalno. Vježbe su naročito korisne u stanjima uznemirenosti praćenih neugodnim osjećajima koja se mogu javiti tijekom svakodnevnog života ili neke izvanredne i stresne situacije.


KAZALIŠTE SJENA

Pripremila: odgojiteljica Silvana Štrok

IZRADA DOMAĆEG PLASTELINA- recept
        400gr brašna
        130 gr kuhinjske soli
         40 gr limunske kiseline
        400 ml vode
         5 žlica ulja ekstrakt za kolače ,prehrambena boja
Zakuhati vodu sa uljem i onda preliti preko brašna i svih sastojaka i umijesiti tijesto.



IZRADA ŽIVOTINJA OD OTISAKA PRSTIJU
   -potrebne tempere ili vodene boje
Prstićima razmazati ili utisnuti boju na papir i onda sa flomasterom samo obrubiti željene oblike ,nacrtati uši,oči,noge i oživjeti razne životinjice

 

SLIKANJE TOČKICA
       -potrebne tempere ili vodene boje
 Ako nemate kod kuće kistove za slikanje poslužit ce i štapići za uši!
 Pomoću njih možete na papiru raditi točkice i onda spajati točkice istih boja 


KAKO NAPRAVITI TEMPERE KOD KUĆE

1+1/4 šalica brašna
1šalica soli
1šalica vode
Dobro izmiksati mikserom kako ne bi bile grudice i podijeliti u čašice. Dodati prehrambene boje i dobro izmiješajte.



 

MEMORY
Zajedno sa djecom izrezati od kartona ili debljeg papira pravokutnike dimenzija 7x3cm Sa djecom se dogovorite što ćete nacrtati (životinje,cvijeće,geometrijske oblike) obojajte i igra može započeti!

 

KARTONSKE KUTIJE OD JAJA -iskoristite ih za ukras u vašoj kući
    -s djecom se dogovorite što žele napraviti
a) zvončiće za ukras usobi ili boravku - izrežite izbočene dijelove u kojima stoje jaja u oblik zvončića i objesite na konac
b) ukrasnu kutiju za čuvanje malih sitnih igračkica recimo iz kinder jaja - obojajte ukrasite mašnicama nacrtajte nešto na kutiji i evo veselih malih pretinaca za spremanje igračaka
c) okrenuti kutiju od jaja naopako i na donjoj strani obojajte kutiju u žuto, nacrtajte oči napravite kljun od narančastog papira i eto vam 10 malih veselih pilića za Uskrs! Malo zelene travice i eto veselja! A ispod pronađite ideje za izradu još poneke životinje.

    


 

SLAGANJE GUMBIĆA PO RAZNIM ISCRTANIM OBLICIMA NA PAPIRU
Na primjer: Nacrtate cvijet i onda dijete slaže u niz po crti gumbiće jedan do drugog
Ako nemate dovoljno gumbića u kući možete iskoristiti plastelin koji možete oblikovati u kuglice a npraviti ga možete kod kuće po receptu na vrhu stranice.



POSADITE SVOJE BILJKE I PROMATRAJTE KAKO RASTU

U svaku posudicu posadite različite sjemenke. Možete, na primjer, koristiti sjemenke rajčica, paprika ili malina. p.s. Nemojte zaboraviti napisati što ste gdje posadili :)



NAPRAVITE S DJECOM HERBARIJ
Ukrasite herbarij tako da naljepite na rubove lista tjesteninu što je odlična vježba za finu motoriku.




PRECRTAJTE SJENE RAZLIČITIH PREDMETA ILI IGRAČAKA




KAKO VOZITI BICIKL BEZ DA IZLAZITE IZ KUĆE
Ideju pogledajte na ovdje.

IZRADITE ZAJEDNO VJETRENJAČU
Upute za izradu pronađite ovdje.

IZRADA VLASTITE SLIKOVNICE
Likovna ekspresija svih emocija jedan je vrlo bitan način izražavanja u dječjoj dobi. Primjer kako možete sačuvati dio djetinstva i naučiti nešto o djetetu i stvaranje priča.  Označite stranice brojevima od 1 na dalje i neka djete samo kreira priču. Kad nacrta neka je ispriča.
primjer jedne takve nastale u našem vrtiću pogledajte ovdje.

IGRE ZA JASLIČKU DOB I BROJALICE
Pripremili smo nešto i za najmanje. Ideje pronađite ovdje.

LIJEVO-DESNO-HOP
Učenje pojmova lijevo-desno u pokretu, igra je u kojoj ćete se svi nasmijati. Upute pronađite ovdje.

NAŠA ČUDESNA OSJETILA

Djeca predškolskog uzrasta fascinirana su kada im se omogući da dodirnu, pomirišu, vide, čuju ili probaju rezultate svog rada, istraživanja ili učenja. Ova tema bliska je svim uzrastima i svi članovi obitelji mogu se uključiti u aktivnosti koje smo vam pripremili.
Na samom početku dana djetetu stavite povez na oči ili mu zavežite noge ili ruke, stavite mu čepiće u uho ili mu zalijepite usta. Poanta je da dijete mali dio dana (sat vremena maximalno) bude uskraćeno za neko osjetilo. Za to vrijeme tražite od njega da obavlja aktivnosti kao i svaki dan. Nakon isteka vremena razgovarajte s njime kako se osjećalo kad je bilo uskraćeno za jedno osjetilo? Što mu je bilo najteže? Bi li želio ponoviti „igru“? Zašto su nam osjetila važna? Koja osjetila ono poznaje? (mogli biste ih pokušati zajedno nacrtati i ispod ih imenovati)
U nastavku slijede aktivnosti za razvoj pojedinog osjetila:

  1. GLAZBA TRAŽI UŠI

Pustite djeci šestu Beethovenovu „Pastoralnu simfoniju“. Slušajte glazbu i s djecom razgovarajte o tome što im glazba govori. Recite im da se kreću i plešu uz ritam glazbe.
Također, neka slikaju pastoralnu sliku vedrih boja. (pripremite vodene boje i kist). Neka dočaraju sivilo oluje kad se začuje prvi udar. Neka uživaju u cvrkutu ptica. Napravite izložbu dječjih radova.

  1. TAJANSTVENA VREĆA DODIRA

U vrećicu stavite raznovrsne predmete. Djeca samo na osnovi opipavanja trebaju pogoditi o kojem se predmetu radi. Prilikom pogađanja, djetetu postavljajte pitanja : „Kakvog je oblika?“, „Od čega je napravljen?“, „Je li tvrd, mekan, hrapav,oštar..?“
Možete aktivnost produžiti na način da dijete na papir nacrta one predmete za koje misli da se nalaze u vrećici. Nagradite ga pohvalom i poljupcem.

  1. DRVENI DVORAC

Neka djeca poredaju kocke raznih veličina i od različitih materijala i neka spare iste kocke, ali samo na osnovi dodira. Organizirajte natjecanje u građenju dvorca od drvenih kocaka, ali zavezanih očiju.
 

  1. OČIMA PAMTIMO

 Isprintajte fotografije različitih predmeta. Važno je da fotografije budu jasne i bez previše detalja (primjeri: stol, violina, ključ, sat, autobus, lopta i sl.) Pokažite ih djetetu jednu za drugom. Nakon pola minute neka dijete pokuša ponoviti što više fotografija koje je vidjelo.  Zadatak možete ponoviti Ovu aktivnost možete dodatno začiniti na način da dijete mora zapamtiti dominantu boju na predmetu ili mu zadajte da predmete rastavlja na slogove. Isključite sve ometajuće faktore kako bi se dijete moglo koncentrirati na zadatak.
 

  1. MOJ NOS, MOJ PONOS

Ponudite djetetu mnoštvo materijala koji imaju različit miris (kava, kamilica, parfem, vanilin šećer, đumbir, cimet, ljubičica, ajvar, jogurt, čokolada, luk,..) Dajte mu da koristi osjetilo njuha i pokuša pogoditi što više toga.
Možete napraviti i plakat:„Što nam miriši, a što ne?“ (na plakat mogu pisati ili crtati ono što su prepoznali)
Možete ih pitati na što ih podsjeća pojedini miris? Djeca često povezuju pojedine miris s onim što su iskusili npr, vanilin šećer miriši im na kolače, origano na pizzu i sl.
 

  1. JEZIK PREVARITI NE MOŽEŠ

       Na tanjuru pripremite različite namirnice (limun, tjestenina, grožđice, mango, kuhano jaje, senf, jabuka,..) i organizirajte natjecanje. Djeci stavite povez na oči i pomozite im tako što ćete ih hraniti. Cilj je pogoditi što više namirnica. Rezultat bilježite na ploču. Važno je pohvaliti svu djecu koja su se natjecala i istaknuti kako ste zadovoljni rezultatom svih, a potom možete razgovarati o osjetilu okusa i kako bi izgledao život kada bismo bili uskraćeni za taj osjet.
 
 
                                                                       Pripremila: Maja Nevistić, mag. praesc. educ
                                                                       Izvor: D.Bojović „Više od igre“
 
 
 
 
 
 
 


Ispiši stranicu