Aktivnosti i igre za predškolce


UPIS U PRVI RAZRED - NOVE INFORMACIJE

Još u ožujku odgođeni su upisi u prvi razred osnovne škole, odnosno postupci utvrđivanja psihofizičkog stanja zbog pandemije koronavirusa.

Kako javljaju na stranici Koronavirus.hr, odsad se za pregled djeteta možete naručiti putem aplikacije Terminko.hr.
Pomoću aplikacije Terminko.hr možete naručiti pregled djeteta za upis u osnovnu školu kako bi se ispoštovale sve potrebne epidemiološke mjere. Na početku stranice je video s uputama kako se prijaviti za pregled kod liječnice školske medicine te kod stručnog tima škole.

22. svibnja 2020.












21. svibnja 2020.

AKTIVNOSTI S IGLOM

potrebno je imati:

  • komade kartona,
  • iglu,
  • vunu ili konac,
  • škare,
  • čavliće,
  • papirnati tanjur,
  • flomaster.
Na komadu kartona flomasterom nacrtate željeni oblik. Potom taj oblik po njegovim linijama izbušite čavlićem tako da stvarate rupice u razmaku do 1 cm. Na iglu veće ušice navučete vunu i šivate po zadanom obliku provlačeći iglu kroz izbušene rupice kao na slici.

Rub papirnatog tanjura kratko prorežete škarama u razmaku od 1 do 2 cm. Na svaki izrezani utor dijagonalno navlačite vunu koju po završetku zavežete u čvor na stražnjoj strani tanjura. Zatim u iglu veće ušice navučete vunu i počnete šivati od sredine tanjura prolazeći iglom ispod i iznad vune koja je pričvršćena na izrezane utore tanjura. Koristite se različitim bojama vune kako bi dobili zanimljiv mozaik.

   
 



15. svibnja 2020.

 

12. svibnja 2020.

Kako napraviti cvijeće

Manipulacijom različitim materijalima djeca se mogu kreativno izražavati i na taj način razvijati svoju likovnost, maštu, stvaralaštvo, osobnost i intelektualne sposobnosti. Kreativnost stvara nove predodžbe od već poznatih elemenata i potiče nas na neiscrpno stvaranje. Ovaj tjedan budite kreativni i pustite maštu na volju. Ovi primjeri neka vas na to potaknu.
Slika 1 – uzmite plastičnu čašu i slamku. Čašu narežite prema slici do njenog dna. Raširite i u sredini napravite rupu kroz koju provučete slamčicu. Ona će poslužiti kao stabiljka. Rub slamčice u cvijetu narežite i raširite kako se ne bi izvlačila i cvijet je gotov. Obojite.


Slika 2 – list kolaža savijte na pola i narežite na trake, ali ostavite malo prostora od traka do ruba kolaža. Trake pomoću škara savijte i takav kolaž omotajte oko štapića ili slamčice, te kraj zalijepite. Dodajte lišće na isti način.


Slika 3 – karton, ukrasni papir ili kolaž izrežite u obliku cvijeta. Dodajte tučak i na sredini probušite rupu. Kroz rupu provucite slamčicu. Napravite više cvijetova različitih boja i stavite u vazu.



Slika 4 – uzmite karton od toalet papira i narežite na kolutove. Štapić ili slamka neka vam posluži kao stabiljka. Plastični čep neka bude tučak. Oko njega nalijepite izrezane kolutove kao na slici. Dodajte lišće. Latice također mogu biti plastični čepovi. Sve zalijepite na karton u oblik cvijeta.


Slika 5 – prema slici savijte nekoliko kartona od toalet papira i spojite ih spajalicom kao latice. Sve latice zatim spojite na isti način zajedno u cvijet. Cvijet napiknite na štapić, a tučak neka vam bude manji komad vate. Na isti način kao latice napravite lišće i sve na kraju obojite.


Slika 6 – neka dijete napravi otisak svoje šake na kartonu ili papiru, izreže oblik i oboji. To će poslužiti kao cvijet koji će nalijepiti na štapić ili slamčicu. Za kraj neka doda još samo lišće.



Pripremile odgajateljice Silvana Štrok i Maja Golub
 

11. svibnja 2020.

 

SLIKE OD OTISAKA

Za ovu aktivnost potrebno je imati:
  • veći arak papira,
  • tempere,
  • posudice raznih veličina, razni čepovi i sl.
Rubove posudica ili čepova raznih veličina močite u tempere i otiskujete na papir stvarajući raznobojni kolaž od oblika. Na taj način stvarate sliku koju po završetku možete uokviriti i staviti na zid.

   
  
Pripremile odgajateljice Silvana Štrok i Maja Golub


6. svibnja 2020.

KVIZ - MALA MATEMATIKA


Odgojiteljica Martina Odak pripremila je novi kviz za predškolarce!
Ovaj put tema kviza je MALA MATEMATIKA. Možete mu pristupiti OVDJE.
Link će biti aktivan do 1. lipnja. Sretno svima
 





MATEMATIKA JE SVUDA OKO NAS


Matematika je svuda oko nas i poznato je da djeca vole nizati, sortirati, brojati, mjeriti, računati, oblikovati, uspoređivati i istraživati. Formiranje matematičkih znanja vrlo je važno u predškolskoj dobi, a ono se odnosi na količine i brojanje, geometrijske likove, svojstva predmeta i  njihovih međusobnih odnosa, te orijentacije u prostoru i vremenu.

Zato evo nekoliko aktivnosti koje su nastale u našem vrtiću, a koje i vi možete iskoristiti za igru kod kuće.

Slika 1 – na drvenoj daščici poredajte i zabijte čavliće. Pomoću kuhinjskih gumica poigrajte se oblicima i bojama, dužinama, veličinama, raznim slikama.



Slika 2 – od kupovnih štapića neka dijete složi zadani oblik. Počnite od jednostavnih do složenijih i provjerite da li je zadani oblik točno složen.



Slika 3 – nacrtajte, obojite i izrežite različite oblike po crtama. Iste prerežite točno na pola. Pomiješajte, a dijete neka jednu polovicu oblika spoji sa njegovim simetričnim drugim dijelom.



Slika 4 – zadajte djetetu niz od nekoliko brojeva koje treba umetnuti ili napisati u zadana polja. Brojeve možete napisati sami ili izrezati kao kartice ako nemate kupovne. Niz se također može napraviti kao trajni. Zamolite dijete da vam broji prema nizu od najmanjeg do najvećeg i obratno.



Slika 5 – napravite ploču sa brojevima, skupovima i oznakama. Neka vam slika posluži kao idejni predložak. Za računanje uzmite čepove, gumbe, kamenčiće, manje kocke ili figurice i sl. Zajedno sa djetetom učite skupove, uočavajte više-manje-jednako, zbrajajte, oduzimajte.



Slika 6 – napravite sami svoju društvenu igru. Uzmite komad kartona ili papira, kocku, razne sličice ili crteže, nešto što će poslužiti kao pijuni-čepovi, gumbi, kamenčići, tjestenina i sl. Sličice vam mogu poslužiti kao zadana polja i kao tema igre npr. životinje, promet, priroda, zanimanja, svemir, zdravlje i sl. Osmislite start i cilj igre tako da napravite raspored polja kretanja po papiru od 1 do npr. 50. Neka određeni broj polja u igri ima zadatak poput-propusti bacanje, idi 3 polja naprijed, vrati se na start, baci kocku još jednom, idi do polja 25 i sl. Budite maštoviti, jer zadaci mogu biti i tematski npr. da igrači izvrše neku radnju, imenuju predmet ili pojavu, odgovore na zadano pitanje. Zadaci i prepreke neka budu prilagođeni iskustvu i dobi djeteta kako bi mu igra bila zabavna i razumljiva.



Slika 7 – za ovaj zabavan sat potreban vam je veći arak papira na kojem ćete u formaciji kruga nalijepiti 12 iscrtanih i izrezanih otisaka šaka koje će vam poslužiti za označavanje sata ali i minuta. Dodajte samo kazaljke od kartona i pričvrstite ih pribadačom ili čavlićem, te plutenim čepom sa prednje i stražnje strane sata kako bi mogli pokretati kazaljke. Na ovaj će način dijete naučiti na sat, brojati više od 20, prepoznati i pisati dvoznamenkaste brojeve, snalaziti se u vremenu i dijelovima dana, organizirati svoj dnevni raspored.


Prostorni odnosi – sakupite nekoliko različitih predmeta ili igračaka u kući i stavite pred dijete. Neka ponuđene predmete složi prema uputama-koristite se prijedlozima poput iznad, ispod, između, u, na, slijeva, zdesna, ispred, iza, niže, više, gore, dolje, pored i sl. Istu aktivnost možete igrati na papiru gdje dijete po zadatku crta određene predmete, ljude i pojave ( na sredini papira nacrtaj... lijevo dolje je... iznad leti... i sl. ). Sakupljene predmete ili igračke možete uspoređivati prema veličini, širini, dužini, količini, visini, debljini i sl.



Kako na zabavan način imati svoj mali vrt!

Slika 1 i 2 – u plastični poklopac stavi vate i namoči. Sjemenke bilja stavi na vatu i sve pokrij poklopcem. Kada izdanci počnu rasti makni poklopac. Zalijevaj redovito kako bi biljke duže izdržale.
  

Slika 3 – odreži najlonsku čarapu u dužini 30 cm i sveži čvor s jedne strane. Šaku sjemenka stavi u čarapu, a ostatak ispuni piljevinom ili sl, te sveži čvor na vrhu. Napravi nos pomoću gumice. Stavi u posudu vode da se namoči. Namočenu glavu postavi u posudu tako da su sjemenke prema gore. Svaki dan pošpricaj vodom, a kad kosa počne bujati, ošišaj je. Ukrasi lice sa očima, naočalama i sl.



Slika 4 – provuci špagu  kroz rupu u loncu i pričvrsti kuglicu-perlicu na dnu lonca. Komad špage neka visi ispod lonca. Plastičnom poklopcu probuši veću rupu u sredini i 8 manjih uz rub. Zaveži špagu za svaku drugu rupicu, poveži ih i spoji sa glavnim nosačem. Na ostale rupice objesi špagu sa kamenčićima, školjkicama, perlicama i sl.


Iz knjige „Vrtlarstvo za djecu˝, Jane Bull, Naša djeca d.o.o, Zgb, 2004.
 



22. travnja 2020.

Odgojiteljica Silvana Štrok donosi kako igrati igru Tajni kod. 


 
21. travnja 2020.
 
POČETNO SLOVO
Jedna majka se dosjetila kako vježbati početno slovo u riječi.. Na svaku stepenicu je stavila jedno slovo, a zadatak je bio u kući pronaći predmet koji počinje odgovarajućim slovom.
 

Preuzeto iz Facebook grupe Razvoje igre za djecu

20. travnja 2020.
 
 
Pripremila: odgojiteljica Marica Arambašić
15. travnja 2020.

KVIZ No.2

Odgojiteljica Martina Odak osmislila je novi kviz od 19 pitanja za naše predškolce. Ovaj put tema je Dan planete Zemlje.
Kliknite na sljedeći link:

https://kahoot.it/challenge/17dca474-c7a8-48ed-9488-e21f1e9d8ae8_1586949849420

Upišite svoje ime, kliknite zeleni gumbić OK te krenite.

Kviz će biti aktivan do 5. svibnja.

9. travnja 2020.



Petkom u 17h na ovom linku pogledajte s djecom predavanja našeg poznatog znanstvenika i jako zanimljivog predavača - dr.sc. Ivica Puljak na jako zanimljiv način nesebično dijeli stečeno znanje. Inače u Splitu drži predavanja za vrtićku djecu na temu svemira.


LABIRINTI

Labirinti razvijaju pažnju te na zabavan način djeca vježbaju finu motorlku.
Ovdje pogledajte primjere nekih. (izvor: CIERI - Centar za istraživanja, edukaciju, razvoj i izobrazbu, BIH)

8. travnja 2020.

Odgojiteljice Sanda Varat i Jasna Oskomić pripremile su za svoju skupinu Mravići (ali i sve ostale predškolce) priče, recitacije, slikopjesmu te ideje za zajedničke aktivnosti.
Materijal preuzmite OVDJE.


7. travnja 2020.

KVIZ

Odgojiteljica Martina Odak osmislila je kviz od 16 pitanja za naše predškolce. Kliknite na sljedeći link:

https://kahoot.it/challenge/0684551?challenge-id=17dca474-c7a8-48ed-9488-e21f1e9d8ae8_1585833607172

Upišite svoje ime, kliknite zeleni gumbić OK te krenite.

Kviz će biti aktivan još 15 dana.
Nakon toga vaš očekuje još zanimljivih pitanja!
Sretno!

Gore navedena poveznica nije više aktivna! Na početku stranice pronađite novi kviz, ovaj put s temom o planeti Zemlji :)
4. travnja 2020.

Ovdje možete pronaći razne ideje za igre s djecom, od igara za razvoj motorike, pamćenja, koncentracije pa sve do igre papirom.
 

3. travnja 2020.
 


 

2. travnja 2020.
Slova su znakovi kojima zapisujemo glasove koje izgovaramo. Slovima zapisujemo riječi, rečenice, tekstove,
priče. Slova u našoj abecedi ima 30 i lako ih je naučiti. Evo nekoliko igara koje se mi igramo u vrtiću kako
bi se pripremili za školu.
 
Rima-štima
Iz časopisa, novina, bojanki i sl. izrežite razne sličice koje su zajedno povezane rimom npr. slon-balon,
salata-kravata,salama-piđama,ptica-žlica,kos-nos,kist-list,gljiva-šljiva,kruška-njuška,kosa-osa,most-kost,
vuk-luk,vlak-rak,kula-frula,sat-bat,kapa-šlapa,stolica-polica,kolač-kotač,juha-muha,krava-trava,sol-stol,
truba-buba, zec-perec, lokot-kokot, miš-šišmiš, soba-roba i sl. i poigrajte se njima na više načina:
igra domina-po dvije sličice lijepite na jedan kartončić dok ne potrošite sve izrezane sličice. Slažete
naizmjenično sličice jednu do druge koje se slažu u rimi dok ne potrošite i zadnji kartončić.
memory-izrežete više sličica u rimi i nalijepite svaku na kartončiće, koje pak posložite na stol tako da je
slika okrenuta prema dolje. Naizmjenično okrećete po 2 sličice i tražite par u rimi.
Crni Petar-izradite karte od sličica u rimi i podijelite igračima. Naizmjenično izvlačite po jednu kartu od
suparnika u igri i spajate parove koji se rimuju. Igra je gotova kada jednom od igrača ostane karta koja
jedina nema para.
 
Složi priču
Iz dječjeg časopisa izrežete slikopriču po ponuđenim slikama. Izrezane sličice pomiješate i dajte djetetu
da složi istu po redoslijedu događanja. Po završetku neka po slikama ispriča priču. Raspravite o logici
događanja. 

 
Složi rečenicu
Izrežite do 50 različitih sličica iz časopisa, kalendara, bojanki, novina i sl. i dajte djetetu da od 4-5 sličica
složi rečenicu. Poigrajte se zajedno kombinacijama i dogovorite sa djetetom značenje svake sličice.


 
Hodamo po abecedi
Izradite društvenu igru s kockom. Iscrtajte polja (do 60) i rasporedite po njima slova abecede od A do Ž.
Bacanjem kocke krećete se po igri. Kada stanete na određeno slovo morate reći riječ koja započinje tim
slovom kako bi mogli nastaviti igru. Ako je riječ točna, bacate kocku još jednom. Riječi se ne mogu
ponavljati. 

 
Slova i riječi
Uzmite kupovna slova ili ih izradite sami kao kartice od papira. Izrežite sličice različitih predmeta,
životinja, pojava i sl. Dijete mora pored sličice slovima složiti riječ koja označava zadani pojam. Počnite
od pojmova sa 3 ili 4 slova i s vremenom zadajte složenije riječi. Pomognite djetetu i pored sličice
napišite o kojem se pojmu radi ako je to potrebno. 

 
Križaljka
Na papiru osmislite križaljku. Napišite i izrežite sva slova u više komada. Najviše vam trebaju
samoglasnici. Dajte djetetu da složi križaljku. Tražite da vam pročita slova i složi riječ.

 
Izrada slikovnice
Neka vaše dijete samo osmisli i nacrta priču u obliku slikovnice. Priča neka ima najmanje 5 stranica ili
listova papira, te logičan slijed događaja. Spojite nacrtane listove u jednu cjelinu. Ukrasite korice
slikovnice. Priča mora imati naslov. Pomognite djetetu da ga osmisli, a potom neka ispriča svoju priču
prema slikama. Ako zna pisati, neka na svakoj stranici napiše što se na slici događa. To će biti njegova
originalna slikovnica.

 
Pjesma o abecedi
Ovdje pogledajte i kako pjesma zvuči u izvođenju dječjeg zbora Bajka.

A auto koji juri                                           
B brod na vjetru buri
C cvrčak koji cvrči
Č čarobnjak što trči
Ć ćuk što noću zijeva
D deva koja pjeva
DŽ džip što vozi đake
Đ đake veseljake
E elisa motora
F farma pored mora
G grožđe koje zrije
H hrčak što se smije
I indijanac mali
J jelen što se hvali
K klokan koji skače
L lisica što plače
LJ ljuljačka za djecu
M mrkva fina zecu
N nosić malog klinca
NJ njuška bernardinca
O odjeća od konca
P poklopac od lonca
R radio što svira
S slika bez okvira
Š šuma tamna, hladna
T torta čokoladna
U udica na štapu
V vuk što pruža šapu
Z zvono kad zazvoni
Ž žaba kad zaroni
Eto slova nema više, znati ćemo sve što piše.
Svaki dan se uči slovo, svako slovo nešto novo,naučili smo po redu cijelu abecedu.


pripremila; Maja Golub, odgojiteljica
 
SAT

Materijali za učenje gledanja na sat.
Otisnite predložak, napravite kazaljke te pokušajte ih pravilno staviti tako da pokazuju zadano vrijeme.
 

 
25. ožujka 2020.

Priprema djece za školu treba se odvijati kroz igru jer je igra osnovna aktivnost predškolskog djeteta. Upravo igra osigurava intenzivan razvoj i stjecanje važnih vještina i kvaliteta poput samokontrole, izdržljivosti radoznalosti. Želje za uspjehom kao i istraživačke strasti.
Razvojne igre više od ostalih potiču djetetov razvoj, cjelovito utječu  na dijete i razvijaju  sljedeće:
  • Osobnost (primjerice snagu volje, želju za pobjedom, suočavanje i nošenje s gubitkom )
  • Više psihičke funkcije ( pažnju, pamćenje, mišljenje, govor i dr. )
  • Fizičke vještine (brzinu reakcije, koordinaciju pokreta, preciznost, izdržljivost i dr. )
 
RAZVOJ PAŽNJE
 
Pažnja je sposobnost da se na nešto usredotoči što umnogome određuje koliko će neka aktivnost biti uspješna. Što je pažnja razvijenija, to osoba čini manje pogrešaka i brže obavlja zadatak.
 
  1. Igra: ZABRANJENE RIJEČI
Dogovorite se koje će riječi biti zabranjene, počnete sa „da“ i „ne“, primjer:
  • Kako se zoveš?
  • Ana.
  • Jesi li dječak?
  • Ja sam djevojčica.
  • Koliko ti je godina?
  • Šest.
  • Ideš li u vrtić?
  • Svaki dan.
 
 
  1. Igra:“ ŠALJEMO TI KUNE TRI“
Bira se voditelj „prodavač“ ostali su kupci. Prodavač počinje igru riječima:
Šaljemo ti kune tri,
Za njih svašta kupi ti.
„Crno“ i „bijelo“ ne izgovaraj,
S „da“ i „ne“ ne odgovaraj
                                                                             
 
Zatim „prodavač“ postavlja „ kupcima“ pitanja, primjer:
 
 
-Želite li kupiti kaput?
-Možda.
-Ovaj kaput je vrlo lijep…Crne je boje…Volite li crnu boju?
-Nije mi draga ta boja.
-Oprostite nisam dobro čula, koja vam boja nije draga?
-Boja ovog kaputa.
-Evo vjenčanice. Ne trebate li kojim slučajem vjenčanicu?
-Možda.
-Pogledajte kako je lijepa ova boja. Što mislite koja je to boja?
-Mliječna.
 
3 IGRA : „Jezik Sim-Sala-Bim“
Igra je slična „ Zabranjenim riječima“, no umjesto da daje smislen odgovor na pitanje dijete zabranjenu riječ zamjenjuje riječima iz jezika čarobne zemlje Sim-sala-bim.
Naprimjer, postavljamo djetetu pitanja na koja je moguće odgovoriti sa „da“ ili „ne“. Umjesto riječi „da“ treba odgovoriti „ pljus-pljas“ a umjesto „ne“ „bim-bam“.
  • Jeli danas sunčan dan?
  • Pljus-pljas.
  • Ali jako je hladno, zar ne?
  • Pljus-pljas.
  • Što misliš, hoće li danas pasti kiša?
  • Bim-bam.
 
4.IGRA „ ŠUMSKI ČAROBNJAK „
 
Voditelj pjevuši pjesmicu :
  • U šumi frulicu ja sviram,
Šalim se i čarobiram!
Abra-mabra-upram-taram!
U medvjeda te pretvaram!
Dijete se „pretvara“ u medvjeda, pokazuje kako on hoda i brunda, sve dok ga čarobnjak ne „pretvori“ u drugu životinju.
 
 
 
5. IGRA: „ VJERUJEM-NE VJERUJEM“
Voditelj izgovara rečenicu i baca djetetu loptu. Ako je tvrdnja istinita i moguća u stvarnosti, dijete treba uloviti loptu. Ako je tvrdnja neistinita, odnosno nemoguća, loptu treba odbaciti. Evo primjera takvih rečenica :
 
      -Ptice mogu letjeti.
     -Skakavac može skakati.
     -Krave mogu mijaukati.
     -U proljeće se topi snijeg.
     -Ljudi hodaju na glavi.
     -Zimi se sanjkamo.
     -Ljeti nosimo bunde.
     -Mačići laju.
     -Zec jede mrkvu.
     -Mačka lovi miša.
     -Sat pokazuje vrijeme.
     -Trava je plave boje.
     -Kiša pada prema gore.
 
 
RAZVOJ PAMĆENJA
 
Pamćenje je proces prepoznavanja, pohranjivanja , reproduciranja i zaboravljanja podataka.
 
 
IGRA TRGOVINA :
Šaljemo dijete u“ trgovinu“ prehranom da kupi mlijeko i kruh, u“ trgovini“ obućom  čizme i cipele, u „trgovini“ odjećom rukavice i šal. Dijete treba zapamtiti redosljed trgovina i što treba kupiti.
 
IGRE KOJE  POMAŽU UČITI STIHOVE NAPAMET
Da bismo pjesmu naučili napamet trebamo asocirati njezin sadržaj različitim vrstama asocijacija. Svaka vrsta takvih informacija pohranjuje se različitim dijelovima mozga. Ako neka informacija ima u našem mozgu asocijacije različitih vrsta , ona se jače utvrđuje u pamćenju. Da bi iskoristili asocijacije povezane s vizualnim informacijama, možemo se poslužiti igrom „ Mnemotablica“. Njezin je smisao da ucrtamo tekst pjesme u tablicu. Naprimjer:
                                                Stajalo je strašilo
                                                Šeširom ptice plašilo
                                                Rukavima je stresalo
                                                 I kao da je plesalo.
 
0sim vizualnih pomažu i kinestetičke  asocijacije, odnosno pokreti koji ilustriraju tekst
 
 
 
RAZVOJ MIŠLJENJA
Mišljenje je proces rješavanja problema . To je najsloženiji mentalni proces, kvalitetno mišljenje podrazumijeva dosjetljivost i istraživački um.
IGRA „ IZBACI ULJEZA“
PRIMJER:
Zec, svraka, lisica , medvjed
Vrana , vrabac, vuk, golub
Mrkva, jabuka, krastavac, cikla
Šljiva, naranča, marelica, krumpir
Vepar, vjeverica, jelen, pas
 
IGRA „ TKO JE ŠTO PRIJE BIO I ŠTO JE POSTAO“?
Primjeri pitanja:
Što je prije bio leptir?( kukuljica)
Što je prije bila kukuljica? ( gusjenica)
Što je prije bila gusjenica? ( ličinka)
Što je gusjenica postala? (kukuljica)
Što je kukuljica postala? (leptir)
 

 
 
 
KREATIVNE SPOSOBNOSTI
U središtu kreativnih sposobnosti leži kreativna imaginacija, ili mašta. Kreativna imaginacija stvara nove predodžbe od već poznatih elemenata
IGRA „ PUTOVANJE ČAROBNIM ZEMLJAMA“
Tijek igre:
Volite li putovati? Jeste li ikada bili na planetu zvanom Mašta.? Na tom je planetu  toliko predivnih zemalja: zemlja slatkiša gdje na drveću rastu medenjaci, teku čokoladne rijeke, umjesto oblaka nebom plovi šećerna vata. Sada zamislite voćnu zemlju gdje je sve sačinjeno od voća. Jeste se ikada vozili u voćnom automobilu?. Jeste li zamislili.? Ako jeste spremni ste otisnuti se na putovanje u ostale zemlje čarobnog kraljevstva Mašte. Oboružajte se vodenim i drvenim bojama te napravite detaljnu „reportažu“ svega što ste vidjeli u sljedećim zemljama:
Zemlja slatkiša, Voćna zemlja, Povrtna zemlja, Ledeno kraljevstvo, Kvadratna zemlja, Trokutasta zemlja, Prugasta zemlja, Pahuljasta zemlja…
IGRA „SMISLI ZAGONETKU“
IGRA „PRIČA OD SLIKA“
Komplet sličica na kojima su prikazani različiti predmeti i bića, složene na stolu okrenute poleđinom prema gore. Dijete okreće sličicu i započinje priču, drugi igrač nastavlja priču uz pomoć druge sličice. U tim pričama sve je moguće.
 
 
,
IGRA“ ŠTO BI TO MOGLO BITI“?
Odrasla osoba crta na papiru geometrijski oblik ili neki spontani čudnovati oblik. Igrači smišljaju što bi to moglo biti. Naprimjer, krug bi mogao biti : sunce, središte cvijeta, zjenica oka, praščićeva njuškica , glava, snježna gruda, mjehurić sapunice, bombon…
 
 
KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE
Komunikacijske vještine određuju uspješnost osobe u komunikaciji, odnosno ophođenju s drugima. Ako osoba ima dobro razvijene komunikacijske vještine lako nalazi zajednički jezik s drugim ljudima, sposobna je za konstruktivno rješavanje sukoba, umije biti otvorena i iskrena u ophođenju te suosjećajna prema drugima.
IGRA „RUKAVICE“
Igrači bez riječi, ne razgovarajući jedan s drugim , trebaju ukrasiti rukavice jednakim uzorkom.

 
IGRA „KOMPLIMENTI“
Sudionici se natječu tko će drugome uputiti više komplimenata. Može se započeti na sljedeći način:
„ Sviđa mi se kod tebe…“ ili „ Sviđa mi se što si…“ Pobjeđuje igrač koji smisli najviše komplimenata.



 Pripremila: odgojiteljica savjetnica Marica Arambašić prema knjizi Enciklopedija razvojnih aktivnosti za djecu od 3 do 7 godina autorice D.Popov
 
IGRA ABECEDE
Ovdje pronađite slikovnu abecedu. Na kraju dokumenta su pitanja za svako slovo - poigrajte se.

VODIČ ZA RODITELJE
Akademija Sparta objavila je vodič za roditelje s raznovrsnim aktivnostima koje možete pogledati ovdje.


 
 
 
Sadržaji i vrste aktivnosti  za djecu u godini pred polazak u školu
 
Sadržaji i teme za djecu predškolske dobi, raznoliki su i prilagođeni djeci u šestoj i sedmoj godini života.
•          Životno praktične i radne aktivnosti: osobna samostalnost /briga o sebi/, briga o
            neposrednom okruženju -  spremanje igračaka, održavanje prostora u kojem
            boravimo- pomaganje r
•          Društvene igre s pravilima /stolne igre (Čovječe ne ljuti se,  Mlin, Leti,leti..)
•          Govorne igre na temu : Ja,  Moja obitelj, Moji novi prijatelji …
 
Razvoj pozitivne slike o sebi
•          Razgovor na temu: „To sam ja”,„To  smo mi”, „Ja mogu – ja ne mogu”, "Kako    sam dobio/la ime?" "Tko me sve voli? (moja obitelj)", "Ja volim..."
•          Istraživačko spoznajna aktivnost: „Moje tijelo”, „Magična kutija”( dijete pogađa što je u kutiji )
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „Moj dlan i moje stopalo”  
             „Ocrtavamo tijelo”  , „Ja u ogledalu” – autoportret
•          Pantomima: "Pogodi što radim?"
•          Umjetničke aktivnosti: slikanje, crtanje, pjevanje
 
Moja obitelj / moje naselje / moj grad / moja domovina
 
•          Razgovor:"Tko me sve voli? (moja obitelj)", "Tko sve živi u  mojoj obitelji?"
•          Prikupljamo fotografije članova obitelji, slikovni materijali,  izrada plakata
•          Razgovor: „Gdje stanujem – adresa, telefon"„Naselje u kojem živim”
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: Izrada makete naselja od
             pedagoško neoblikovanog materijala ( razne kutijice, ambalaža)
•          Razgovor o zanimanjima i hobijima roditelja,
•          Radne aktivnosti: kako pomažem kod kuće, briga za biljke, kućne ljubimce
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „Obiteljsko stablo”,  „Moja
obitelj”– pastele, „Moja zgrada/kuća – olovka, zajedničko bojanje uskršnjih                    jaja
            čestitke i crteži povodom Majčinog dana, Uskrsa
 
•          Razgovor: kako se zove grad / država u kojoj živim, prirodne ljepote, simboli
            grada / države
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: himna, grb, zastava – crtanje
            olovkom u boji
•          Umjetničke aktivnosti: „Moj Zagreb”, „Volim Zagreb” –  slikovnica, recitacija
            „Uspinjača“, CD „Zagrebački mališani“
 
Ja i drugi - razvijanje i izgradnja socijalnih odnosa
•          Razgovor o prijateljstvu: "Kako se zovu moji prijatelj?", "Što prijatelji mogu raditi,  dijeliti, igrati se?", "Zašto volim prijatelja/prijateljicu?"
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „Ja i moj prijatelj” – olovka,
            „Plakat prijateljstva” – kolaž,
•          Društvene igre s pravilima: Čovječe ne ljuti se, loto, memory, tombola
  • Razgovor: „Zašto idemo u školu?, što se u školi radi/uči, kako put do škole – na što treba paziti, kojim ćemo putem doći do škole, što bi željeli pitati učiteljice u školi
  • Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „U školskoj klupi“, U školskoj knjižnici različitim likovnim, Igra školice, Simbolička igra: „U školi”, „Vodim prijatelja u školu“
 
 
Briga za zdravlje
•          Razgovor: „Što sve činimo da bismo ostali zdravi”
•          Životno praktična aktivnost: „Kako pravilno peremo ruke”
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „Piramida zdrave hrane” -   kolaž  kolaž–dijete izrađuje uz pomoć roditelja
•          Istraživačko-spoznajna aktivnost: „Mijesimo i pečemo kruh“; razne vrste brašna,  miješenje, dizanje tijesta, kušanje –roditelji i dijete zajedno
•          „Prepoznaj po okusu”, „Prepoznaj po mirisu” – voće, povrće, začini
•          Razgovor : kako se  ophodimo  za vrijeme jela?
•          Umjetničke aktivnosti  i pitalice  na temu zdravlja ( slikanje, kolaž, plastelin...)
•          Simbolička igra:  „U ljekarni“„Na tržnici”, „Kod liječnika”
            
Promet
•          Razgovor: „Promet nije šala, ni opasnost mala“, hodanje pločnikom, u autu –
            sjedenje i vezanje u auto sjedalici, svrha i značenje prometne signalizacije –
            semafor, prometni znakovi, pješački prijelaz
•          promatranje prometa, uočavanje ponašanja sudionika u prometu
•          Problemska situacija „Lopta trči ulicom“, „Izgubio/la sam se“ razgovor s djetetom što učiniti u toj situaciji
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: „Semafor” – kolaž, „Prometni
            znak” – olovka u boji, prometni poligon  maketa- uvježbavanje prometnih
            situacija
•          Društvene igre: „Prijevozna sredstva” – memory, lotto
•          Umjetničke aktivnosti:, pjesma“Poštujte naše znakove“ slikovnice: zagonetke,  brojalice, brzalice
•          Igre građenja „Raskrižje“
•          Simbolička igra: „Putujemo, putujemo”-  zamišljajmo da putujemo vlakom, avionom, brodom,
 
Vrijeme i prostor
•          Razgovor o vremenskim odnosima: jučer-danas-sutra; jutro-podne-večer; dan-noć;
           - izrada plakata, fotografija
•          Izrađujemo kalendar prirode, sat od kartona
•          Pokretna igra: „Dan-noć” (kad je dan djeca stoje, kad je noć-čučnu)
Briga za okoliš
•          Razgovor: Dan planeta Zemlje: kako zbrinjavamo plastiku, staklo, papir, baterije, otpatke od hrane, kako racionalno koristiti vodu, upotreba kišnice za biljke
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: izrada zastavica i plakata s eko
            porukama; izrada scenskih lutaka od prirodnih materijala – glumimo, pričamo,
   maštamo, slikanje akvarel bojama – mokro na mokro (čista i zagađena voda; kiša)
•          Istraživačko-spoznajne aktivnosti: „Voda, zalijevanje cvijeća, čista-nečista voda“,
„Sijemo grah“- bilježimo promjene, istraživanje raznih zvukova:cvrkut ptica, buka prometa, žubor vode…
Odlaganje otpada-Čistko i Smećko,
•          Životno-praktične aktivnosti: briga za biljke u sobi dnevnog boravka –
            presađivanje, zalijevanje, brisanje prašine
•          Slikovnice -  „Tajne i zgode nestašne vode”, „Drvo ima srce”, „10 načina da pomognem očuvati svijet u kojem živim”, priča – „Pismo iz Zelengrada”; priručnik:”  50 jednostavnih  stvari  koje djeca mogu učiniti za spas Zemlje”,
 
Predčitačke vještine
•          Razgovorom kroz igru proraditi pojmove: gore-dolje, na-u, iza-ispred,
            desno-lijevo
•          Istraživačko-spoznajna aktivnost: „Napiši svoje ime slovima od tkanine, slovima od brusnog  papira“, „Početno slovo mog imena“ – drveni štapići,
•          Igre tijelom – oblikovanje i prikazivanje slova, cijelim tijelom – rukom iz ramena,
•          Pokretne igre: Donesi predmete Pokaži gore – dolje lijevo-desno,ispred-iza,u-na 
•          Igre koje potiču govorno stvaralaštvo: “Smiješna priča”, “Preokrenuta priča”,
            “Dovrši priču”, “Da sam ja...”, „Izmisli priču na riječi”
•          Igre glasovima: „Reci riječ na zadani glas“, „Reci riječ na zadano slovo“, „Reci
rečenicu na zadanu riječ“, „Reci suprotno“, „Rastavi riječ na glasove“, „Sastavi  riječ od glasova“, „Dopuni rečenicu“, jednina i množina riječi 
•          Igre: „Pokvareni telefon“, „Prepoznaj i prebroji slova u imenu“ / prezimenu”,
           „Igre glasovima”,  „Čarobna vreća” (izvuci, imenuj, opiši), „Na slovo, na slovo”
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: izrada abecede od  pedagoški neoblikovanog materijala (papira, kutijica,tkanine...)
•          Igre  slovima: „Izreži svoje ime iz novina“, „Pisanje slova i imena uz pomoć
             slika“, „Izradi svoju slikopriču“, „Tombola“ -  slovarice ili slova na čepovima
            „Ocrtaj plastično slovo i oboji nacrtano slovo“, „Igramo se slovima iz slovarice
             izvlačimo slova i imenujemo ih, slažemo riječi“, „Domino slova“,  memory slova,
            „Pogodi koje je boje...“
•          Slikopriče na različite teme, umetaljke
•          Kutić čitanja i pisanja: pribor za pisanje, papir, škare, ljepilo, reklamni
             materijal,plakati, enciklopedije, slikovnice, križaljke,
 
Predmatematičke vještine
•     Razgovorom kroz igrovne situacije proraditi pojmove: gore-dolje, na-u, iza-ispred,
       desno-lijevo, malo-mnogo, više-manje, količinski odnosi do 10 elemenata,  
•      Igre, manipuliranje geometrijskim likovima: krug, trokut i  kvadrat – imenovanje
•      Aktivnosti: brojalice do 10, „Matematičke priče” – mala matematika
        Didaktičke igre: „Pronađi po obliku”, „Pronađi po boji”, „Što je veće, a što manje?”,
•     Istraživačko-spoznajna aktivnost: „Što tone – što pliva“, voda / pijesak – prelijevanje, punjenje, pražnjenje, mjerenje, uspoređivanje – konstantnost količine (npr. uska i visoka,  široka i plitka posuda istog obujma),  kocke – matematički i geometrijski odnosi, „Izmjeri i usporedi prema otisku dlana, stopala, dužini kose...”, količinski odnosi   (litra, mnogo-malo, isparavanje tekućine...), vaganje (kilogram), dužina (metar)
•          Prostorni odnosi: „Križić kružić“,  „Razlomljeni oblici“, „Šareni isječci“, „Manji,  srednji, veći“
•          Igre prepoznavanje geometrijskih oblika: “Prepoznaj i imenuj osnovne
geometrijske oblike” (kvadrat, pravokutnik, trokut, krug), Pronađi u sobi sve što ima oblik trokuta, kvadrata, kruga
•          Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja: nizanje – ogrlice (nizovi po nekoliko različitih elementa)
•          Simbolička igra: “U trgovini”, “Na tržnici”  –  sortiranje, količina, brojevi,
             vrijednost novca, svrstavanje i razvrstavanje po različitim kriterijima
  • Igre sparivanja i pridruživanja: “Pronađi par”, “Gdje je čija kućica“, “Brojevni štapići”
  • Igra svrstavanja u parove: ”Pronađi iste listove”, “Pronađi kestene iste veličine” “Pronađi zelene autiće i plave brodove”
  • Kuhamo (mjerenje na šalice) mehaničko brojenje (stepenica, drveća, parkiranih automobila, predmeta u sobi ...)
  • Didaktičke igre: „Pronađi po obliku”, „Pronađi po boji”
  • Igre brojenja: “Što se gdje nalazi u sobi”, “Brojalica točkica”, “Crni Petar”,
“Brojevni štapići”, „Koliko točkica ima bubamara?”, „Pljesni po zadatku”, “Brojalica
 Jedan-dva, do neba“, “Izbroji svjetiljke, lutke, autiće, društvene igre…”
  • Simboličke igre frizera – šišanje duge-kratke kose, plaćanje -vrijednost novca
 
 

Ispiši stranicu