Briga za zdravlje

 KAKO SPRIJEČITI NASTANAK I ŠIRENJE ZARAZNIH BOLESTI ?


Mikroorganizmi se najčešće prenose zbog ne provođenja ili nepravilnog provođenja postupaka osobne higijene i to:
  • Nečistim rukama
  • Kihanjem, kašljanjem
  • Ispuhivanjem nosa
  • Tjelesnim sekretima
  • Preko kontaminiranih predmeta
Kako bi spriječili prijenos mikroorganizama važno je pridržavanje standardnih mjera higijene , što podrazumijeva:
  1. Pranje ruku (Prljave ruke najčešći su put prijenosa uzročnika zaraznih bolesti“ )
  • Poticati djecu na često pranje ruku, a svakako prije konzumiranja obroka, nakon boravka na svježem zraku, nakon nužde, nakon kontakta s izlučevinama
  • Ruke prati 30 sec toplom vodom i sapunom , utrljavajući sapun na sve površine ruke
  • Ne dodirivati rukama usta, nos, oči
  1. Održavanje toalete nosa
  • Poticati i učiti djecu kako da pravilno ispušu nos i održavaju higijenu nosa
  • Spriječiti i ublažiti začepljenost nosa
  • Održavati prohodnost nosa - ispiranje, aspiriranje sadržaja iz nosa
  1. Kihanje /kašljanje/ispuhivanje nosa
  • Upotrebljavati jednokratne papirnate maramice
  • Odlagati korištene maramice u koš za smeće
  • Nakon kihanja/kašljanja ruke treba obavezno oprati vodom i sapunom (umjesto u dlan, treba kašljati i kihati u područje unutarnje strane lakta)
  • Ako osoba kašlje ili kiše ,pokušajte držati razmak najmanje jedan metar, ne rukovati se i ne ljubiti s tom osobom
  1. Održavanje prostora i pribora
  • Održavati higijenu prostora u kojima djeca borave redovitim čišćenjem stolova, kvaka na vratima, slavina, predmeta kojima se dijete igra ili uči
  • Osigurati optimalnu temperaturu i vlažnost zraka u prostorijama
  • Pranje i dezinfekcija igračaka
  • Redovito provjetravanje (otvaranje prozora nekoliko puta dnevno)
  • Svakodnevni boravak na otvorenom
  • Izbjegavanje zatvorenih prostora u kojima boravi veliki broj ljudi (trgovački centri – igraonice i sl.)
 
Još neki savjeti i korisne informacije...

  • Osigurati pravilnu prehranu (prehrana bogata vitaminima, mineralima..)
  • Primjeren unos tekućine uvjet je otpimalnog vlaženja sluznice grla, nosa i respiratornih puteva. One su važni čimbenici tzv.“prve obrane“ od mikroorganizama
  • Povišenu temperaturu skidati postepeno !!
  • Antibiotike koristiti racionalno (ne koriste se kod gripe..)
  • Redovita tjelesna aktivnost jača imunološki sustav
  • Osigurati dobar i kvalitetan san; dovoljno sna neophodno je za optimalan rad imunološkog sustava (predškolskoj djeci potrebno je 10 sati sna, a maloj djeci 12-13 sati kvalitetnog sna)
  • Prepoznati znakove prekomjernog , kroničnog stresa i primjeniti postupke koji ga mogu umanjiti – stres nepovoljno utječe na imunitet
  • Izbjegavati kontakt s bolesnim osobama, a u slučaju bolesti izbjegavati kontakt s zdravim osobama
  • U slučaju pojave simptoma i znakova bolesti ostaviti dijete kod kuće do potpunog ozdravljenja
Pripremila:

Zdravstvena voditeljica

Ispiši stranicu